Jak se dá reklamovat dovolená dle občanského zákoníku? Jaká vám jako zákazníkovi náleží práva a co můžete požadovat, když má vaše dovolená nedostatky? Podíváme se na fungování slevy z ceny dovolené, odškodnění za ztrátu radosti a na náhradu škody. Jakákoliv vada přímo narušuje účel dovolené – tedy duševní i fyzický relax. Naštěstí občanský zákoník poskytuje patřičnou ochranu.
Jaká je lhůta k uplatnění slevy z ceny dovolené
Jako zákazník máte právo na slevu z ceny dovolené, pokud má dovolená vadu a vytknete ji pořadateli bez zbytečného odkladu, respektive nejpozději do měsíce od skončení zájezdu. Pokud se proti vadě neohradíte bez zbytečného odkladu vlastní vinou, pravděpodobně u soudu neuspějete a žádná sleva vám nebude přiznána, pokud pořadatel namítne, že jste své právo neuplatnili do jednoho měsíce od skončení vaší dovolené ani u něho, ani u osoby, která vám pomohla smlouvu zprostředkovat.
Recenze a hodnocení
Hodnotící portál Aplikant.cz poskytuje hodnocení a recenze firem od uživatelů internetu. Názory a hodnocení jsou poskytovány nezávisle a zcela anonymně. Pomáhají tak firmám získat zpětnou vazbu od svých zákazníků a klientů. Portál provozuje společnost 123jobs Media, významný tuzemský developer e-commerce aplikací. Přidejte i vy svůj názor na firmy on-line.
Odškodnění za narušení vaší dovolené
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník také dále stanoví, že v roli zákazníka můžete kromě škody na majetku uplatnit odškodnění za újmu týkající se narušení dovolené. Jedná se zejména o případ zmaření zájezdu či o jeho podstatné zkrácení tím, že došlo k porušení povinnosti ze strany pořadatele zájezdu. Tato újma za narušení dovolené se také rovněž v určitých případech označuje za takzvanou “ztrátu radosti z dovolené”. Příkladovou situací může například být to, že se vaše dítě otráví jídlem připraveným v hotelu a vy se o něj budete muset starat místo toho, abyste si užili svůj relaxační pobyt. Výše odškodnění se může samozřejmě lišit a vždy záleží na konkrétních okolnostech v daném případu.