Podle posledních průzkumů zájem o reklamní předměty poměrně uvadá, i když je možné natisknout si logo nebo motto společnosti na roušku s potiskem, která je nyní prakticky neustále na očích. Přednost se dává hlavně online reklamě, která se zdá být pro majitele velkých i menších společností lepší. Na základě jiného průzkumu je však jasné, že se v tomto velmi chybuje. Podle něj si až čtyřiadevadesát procent lidí firmu díky nim zapamatuje. A není to typický příznak efektivní propagace?
Reklamní předměty lze přirovnat k reklamě z rádia nebo televize. I tu jsme si schopni zapamatovat poměrně rychle, stačí když bude jenom trochu chytlavá nebo zajímavě zpracovaná. Pokud bude reklamní předmět v praktickém provedení, jeho efekt se dá skutečně srovnat ke zmíněným konkurenčním druhům reklamy.
Propagace, která je oblíbenější než reklama na internetu
Dnes se až příliš mnoho pozornosti věnuje online reklamě, která je však pro většinu lidí jenom každodenní přítěží. Reklamní banner obvykle vyskočí v naprosto nevhodnou chvíli, což nás může odradit od následné koupě nějakého produktu. V porovnání s tím reklamní předměty se sice darují často nechtěně, na druhou stranu jsou něčím, co se většinou nevyhazuje.
To ostatně také prokázal zmiňovaný průzkum. Zjistilo se, že až šedesát procent domácností si reklamní předměty ponechává aspoň osm měsíců, i když je nijak aktivně nevyužívají. Mnohdy se reklamní předměty posouvají dál nebo se půjčují (například pokud mluvíme o propisce nebo hrníčku).
Kdy reklamní předměty darovat?
Dokonce i způsobů, kdy darovat reklamní předměty je celá spousta. Může se jednat o dárek k objednávce nebo pozornost, kterou návštěvníci obdrží při dni otevřených dveří ve vašem podniku. Také to může být poděkování zaměstnancům nebo pozornost pro obchodního partnera.